החלפת מושב בטיחות לאחר תאונה

 

רכישת מושב בטיחות מתבצעת מ 2 סיבות:
הראשונה כי החוק בישראל מחייב להושיב את הילדים עד גיל 8 במושב שמתאים לגילם ומשקלם.
אך בעיקר מהסיבה השנייה, כי מושב הבטיחות נועד להגן על הילדים שלנו בזמן נסיעה ותאונה.

במקרה של תאונה, מושב הבטיחות סופג חלק גדול מהפגיעה ושומר על הילד מפגיעה חמור או מוות.
אבל גם מושב איכותי יכול להיפגע בתאונה, לפעמים בלי שנראה נזק חיצוני.

אם נמשיך להשתמש במושב שחווה תאונה, הוא עלול לא להגן במקרה של תאונה נוספת
.
לכן חשוב לדעת מתי מושב בטיחות נחשב כעבר תאונה, ומתי כבר לא כדאי להשתמש בו יותר.

אם התשובה היא כן לאחד או יותר מהסעיפים הבאים המושב מוגדר כעבר תאונה ויש להחליפו:

1.    היה צורך לגרור את הרכב לאחר התאונה.

2.    הדלת שבה מותקן מושב הבטיחות נפגעה.

3.    אחד הנוסעים ברכב נפצע ופונה לבית החולים.

4.    נפתחו כריות האוויר.

5.    יש שבר, סדק או שינוי צורה במושב עצמו

סעיף

מה זה אומר

למה זה חשוב

האם יש להחליף את המושב

יש לגרור את הרכב

הרכב נפגע קשה עד שלא ניתן להמשיך לנסוע בו

תאונה חזקה מצביעה על כך שגם המושב ספג פגיעה משמעותית

כן חובה להחליף

הדלת שבה המותקן המושב נפגעה

הדלת קיבלה מכה חזקה, התעקמה או לא נפתחת כמו שצריך

ייתכן שהמושב קיבל מכה ישירה או לחץ חזק מהצד

כן חובה להחליף

מישהו מהנוסעים נפגע ופונה לבית החולים

אחד הנוסעים ברכב נפגע בתאונה

אם הייתה פציעה של מי מיושבי הרכב, כנראה שהכוחות שפעלו בתאונה היו חזקים במיוחד

כן חובה להחליף

נפתחו כריות אוויר

מערכת הבטיחות של הרכב הופעלה

כריות האוויר נפתחות רק בתאונות בעוצמה בינונית או קשה

כן חובה להחליף

שב או שינוי צורה במושב

סדקים, עיוותים או חלקים רופפים

מושב שניזוק לא יספק הגנה מלאה במקרה של תאונה נוספת

כן חובה להחליף

 

 

גם אם מושב הבטיחות נראה שלם, ייתכן שהוא נפגע בצורה שאי אפשר לראות.
 אם אחד מהסעיפים ברשימה התקיים – אסור להמשיך להשתמש בו
.

החלפת מושב אולי נראית יקרה או מיותרת,
אבל כשמדובר בבטיחות של הילד – זו החלטה שחייבים לקבל בלי היסוס
.